It is currently Fri Jun 23, 2017 5:30 pm

Welcome
Welcome to antiX-forum.

You are currently viewing our boards as a guest, which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community, you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content, and access many other special features. Registration is fast, simple, and absolutely free, so please, join our community today!

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Welke Flash speler
PostPosted: Thu Apr 18, 2013 8:44 pm 

Welke flashspeler ga ik installeren bij antix 12-basisversie ? En hoe ga ik te werk ?

Profile  

Post subject: Re: Welke Flash speler
PostPosted: Fri Apr 19, 2013 7:10 am 

Ik neem aan dat het hier gaat om een plugin voor in je browser. Je hebt de keuze tussen de proprietaire flashplayer (van Adobe) of de opensource flashplayer. De tweede speelt nog niet alle formats af. Voor adobes flash-plugin moet je kijken of in het bestand /etc/apt//sources.list.d/debian.list de ' #-tekens' voor de twee zinnetjes over de non-free repo's bij de paragraaf over de debian-testing repro's zijn weggehaald. Als je die gebruikt in je installatie tenminste anders moet je kijken naar de paragraaf over Debian-stable in hetzelfde bestand. Als die '#-tekentjes' er nog staan, kun je die (als root) weghalen. En dan geef je in een terminal de opdracht apt-get install flashplugin-nonfree. Kies je voor de vrije opensource flashplayer dan kun je Gnash installeren. Apt-get install browser-plugin-gnash. Daarmee komen alle vereiste bestanden mee.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ]